ارسال اظهارنامه عدم تمکین زن
نوشته شده توسط : vakiel

به محض جاری شدن صیغه نکاح زوجین در برابر یکدیگر موظف به اجرای تعهداتی می‌شوند که یکی از این تعهدات که دو جانبه است و هر دوی زن و مرد باید به این تکلیف عمل کنند تمکین است که در اذهان عموم تمکین بیشتر برای زن به کار می‌رود. در ادامه به بررسی تفصیلی ارسال اظهارنامه عدم تمکین خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله تمکین و عدم تمکین چیست و تمکین و نشوز را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: ارسال اظهارنامه عدم تمکین زن

تکمین و نشوز به چه معناست

تمکین از تکالیف زوجین در زندگی مشترک است که ایشان را در برابر هم موظف به انجام اموری همچون حسن معاشرت، انجام رابطه جنسی و… می‌نماید. برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص مفاهیم تمکین و نشوز و انواع تمکین کلیک نمایید.

اظهارنامه عدم تمکین

شکایت تمکین دارای مقدماتی است. زوج می‌تواند بعد از حضور در دادگاه درباره ترک همسر خویش اظهاراتی را عنوان کند مانند اینکه زوجه درخواست خانه‌ای به نام خودش دارد و یا درخواست خرید ماشین برای وی را دارد که از توان مالی مرد خارج است و در ادامه به این مساله می‌پردازند که چون طبق خواسته غیر منطقی ایشان عمل نکرده‌ام زوجه از منزل بدون رضایت بنده خارج شده است.

بیشتر بخوانید : اظهارنامه عدم تمکین

غیبت زوجه در دادگاه | ارسال اظهارنامه عدم تمکین

باید توجه داشت که بعضی از زنان از حضور در جلسات دادگاه ممانعت می‌کنند و تصور آن‌ها بر این است که غیبتشان در دادگاه به نفع ایشان است. اما دقیقا این مساله به ضرر آن‌ها خواهد بود و دادگاه می‌تواند به ضرر زن رای صادر کند چرا که در دادگاه خانواده اصل بر تمکین زوجه است.

با توجه به آنچه گفته شد اگر زن بدون هیچ دلیل موجهی منزل را ترک کند و از تعهدات زناشویی خویش ممانعت به عمل بیاورد زوج می‌تواند با تنظیم یک اظهارنامه همسر خویش را مورد بازخواست قرار دهد و از همسر قانونی خود درخواست کند تا در زمانی تعیین شده که معمولا بین پنج تا هفت روز است به منزل بازگردد و اگر زوجه توجهی به این اظهارنامه نداشته باشد به طور قطع از لحاظ قانون خانواده ناشزه محسوب شده و حقی در برابر درخواست نفقه نخواهد داشت.

انواع اظهارنامه

امروزه اظهارنامه در تهران و مراکز استان‌ها تنها به شیوه الکترونیکی ثبت می‌گردد.

ابتدائا باید در سامانه خدمات الکترونیکی قضایی ثبت نام کرد. انجام این مراحل اولیه پیچیده نخواهد بود و توسط خود شخص هم در منزل امکان پذیر خواهد بود. پس از آن می‌توانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهارنامه را به ثبت برسانید.

نحوه ارسال اظهارنامه عدم تمکین در تهران و شهرستان‌ها

سابقا فردی که خواستار احقاق حقوق خود مبنی بر عدم تمکین همسر خود بود باید فرمی مخصوص را از طریق دادگاه و مراجع قضایی به زوجه می‌رساند اما امروزه برای ثبت و تنظیم اظهارنامه نیازی نیست همانند گذشته عمل شود بلکه باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی اظهارنامه‌ای را تنظیم کرده و برای فرد ارسال کنید چگونگی طرح، ثبت و ارسال اظهارنامه پیچیدگی خاصی ندارد.

شما ابتدا باید حضوری به دفاتر خدمات الکترونیکی بروید سپس اطلاعات دقیق فردیتان را در اختیار مسئول مربوطه قرار دهید و در پی آن برای پیگیری ارسال و ثبت اظهارنامه یک کد پیگیری دریافت کنید.

چگونگی دریافت اظهارنامه

برای دریافت و اطلاع از مفاد اظهارنامه نیازی به حضور در دفاتر خدمات الکترونیکی نیست بلکه این ابلاغیه به صورت یک پیامک به مخاطب ارسال می‌شود و فرد متوجه می‌شود که در سامانه ثنا ابلاغیه‌ای تحت عنوان اظهارنامه عدم تمکین برای او ارسال شده است اما اگر گیرنده ابلاغیه بخواهد پاسخی به این اظهارنامه بدهد باید به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه نماید.

بیشتر بخوانید : پاسخ اظهارنامه عدم تمکین

نمونه اظهار نامه عدم تمکین | ارسال اظهارنامه عدم تمکین

سرکار خانم ………….

با احترام به آگاهی می‌رساند،

همان طور که اطلاع دارید در تاریخ ………..به موجب عقدنامه …….. ثبت شده در دفتر ازدواج ……… به عقد دائم اینجانب درآمده‌اید.

شما در تاریخ ……… تا ………. بدون رضایت و مجوز قانونی منزلگاه را ترک نموده و تا کنون بازنگشته‌اید با توجه به وظایف و تعهداتی که نسبت به بنده دارا هستید از شما درخواست دارم اختلاف خانوادگی را همراه با تامل و تدبر و به دور از قهر و کشمکش حل و فصل نمایید تا کدورت فی ما بین از بین برود و همچنین از شما خواستارم علاوه با بازگشت به منزل باعث به وجود آمدن پریشانی و تکدر خاطر اینجانب و خود نشوید. طبق زمان تعیین شده یعنی به فاصله یک هفته از تاریخ ابلاغ اظهارنامه تصمیم خود را قاطعانه مبنی بر بازگشت به منزل استوار سازید و به استحضار می‌رساند اگر تصمیمتان ممانعت از بازگشت به منزل می‌باشد شما ناشزه شناخته می‌شوید و از پرداخت نفقه توسط اینجانب محروم خواهید شد.

بیشتر بخوانید : نمونه اظهارنامه عدم تمکین

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ارسال اظهارنامه عدم تمکین، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ارسال اظهارنامه عدم تمکین پاسخ دهند.

 


برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: ارسال اظهارنامه عدم تمکین زن





:: برچسب‌ها: ارسال اظهارنامه عدم تمکین زن ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: